Dacia Jogger – inna niż myślisz!

Dacia Jogger – inna niż myślisz!

2 czerwca, 2022 0 przez Maks Michalczak

Dacia przeszła bardzo długą drogę na europejskich rynkach. Nie inaczej było w Polsce. I teraz – po kilku latach batalii o jak największy kawałek tortu – może z satysfakcją poinformować, że tylko w 2021 sprzedała w Europie ponad 537 tys. samochodów, stając się trzecim producentem na Starym Kontynencie pod względem zbytu. Co więcej: w Polsce Dacia Duster była drugim najpopularniejszym samochodem wśród klientów indywidualnych! Możemy założyć, że to dopiero początek sukcesów francusko-rumuńskiego mariażu, do Polski wkroczyła bowiem nowa Dacia Jogger!

SUV czy minivan?

Producent chwali się, że nowy Jogger zapewnia wszechstronność kombi i komfort SUV-a. Trudno się temu dziwić, skoro auto posiada długość 4547 mm i aż 20 cm prześwitu, choć próżno szukać w nim napędu 4×4 czy terenowych trybów jazdy. W zależności od potrzeb użytkowników do ich dyspozycji jest od 2 do 7 miejsc bez uszczerbku dla komfortu czy przestronności. W wariancie 5-osobowym po opuszczeniu tylnych foteli można uzyskać  pojemność bagażnika sięgającą nawet 1819 l.

Dla pasażerów – także, a może zwłaszcza tych najmłodszych – zamontowano stoliki, które pozwalają na jeszcze lepsze zorganizowanie przestrzeni wewnątrz Joggera. Osoby podróżujące z przodu mają zaś do dyspozycji kilka systemów multimedialnych, jak Media Control, Media Display czy Media Nav.

Tanio – także dzięki LPG

Patrząc na cennik nowej Dacii Jogger, nietrudno oprzeć się wrażeniu – i nie będzie ono błędne – że jest to prawdopodobnie najtańszy samochód w swojej klasie, posiadający bardzo dobry stosunek ceny do jakości. Auto w najtańszej wersji wyposażenia z pięcioma miejscami siedzącymi dostępne jest już od 72 700, najdroższe to wydatek ponad 88 900 zł.

Jogger oferuje dwie wersje silnikowe, obie benzynowe: ECO-G 100 oraz TCe 110. Pierwszy model, czyli słabszy, wyposażony jest w 100-konny silnik z fabryczną instalacją gazową. Obie jednostki to trzycylindrowe silniki o pojemności 999 cm3, ale jak zapewnia producent, udało się osiągnąć mimo tego nie najgorsze wyniki pod względem dynamiki (110 KM – 0-100 km/h w 10,5 sekundy, wersja LPG – 0-100 km/h w 12,3 sekundy).

Będzie hit sprzedażowy?

Patrząc na to, jakim hitem sprzedażowym w Polsce okazał się udany, choć wzbudzający mieszane uczucia co do designu model Duster, przewidujemy, że Jogger mimo wyższej o 6 tys. ceny bazowej może ten wynik jeszcze pobić!

A to nie koniec nowości… ponieważ mylili się ci, którzy uważali, że Dacia na dłużej odpuści rynek samochodów elektrycznych. To się zmieniło i w Polsce zadebiutował model Spring, który idealnie nadaje się do jazdy po mieście. 

Nam nowa odsłona Dacii bardzo się podoba, a Wy co o niej sądzicie?