Nowy Ford Puma Gen-E 2025 – recenzja: miejskie mistrzostwo energooszczędności?

Nowy Ford Puma Gen-E 2025 – recenzja: miejskie mistrzostwo energooszczędności?

25 kwietnia, 2025 0 przez Maks Michalczak

W świecie dynamicznie rozwijającej się elektromobilności Ford stawia na konkretne wartości – efektywność energetyczną, funkcjonalność i przyjemność z jazdy. Nowy Ford Puma Gen-E, zaprezentowany w 2025 roku, wpisuje się idealnie w te założenia, oferując wyjątkowo niski poziom zużycia energii i solidne osiągi, zachowując przy tym miejski charakter crossovera.

Efektywność energetyczna bez kompromisów

Puma Gen-E wyposażona jest w akumulator o użytecznej pojemności 43,6 kWh, pozwalający na przejechanie nawet do 523 km w ruchu miejskim (WLTP). Średnie zużycie energii na poziomie od 9,4 kWh/100 km w mieście oraz 13,1–13,9 kWh/100 km w cyklu mieszanym czyni ją jednym z najbardziej oszczędnych modeli w segmencie miejskich crossoverów elektrycznych.

System one-pedal driving, dzięki któremu można sterować prędkością pojazdu praktycznie tylko jednym pedałem, skutecznie poprawia ergonomię codziennego użytkowania i dodatkowo optymalizuje odzysk energii podczas hamowania.

Dynamika, która pozytywnie zaskakuje

Silnik elektryczny o mocy 168 KM (123,5 kW) i momencie obrotowym 290 Nm zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8 sekund. Prędkość maksymalna wynosi 160 km/h, co w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów i napędem na przednie koła sprawia, że Puma Gen-E prowadzi się pewnie i dynamicznie, przypominając wersję spalinową ST.

Kokpit nowoczesny i funkcjonalny

We wnętrzu Pumy Gen-E znajdziemy najnowszy system multimedialny Ford SYNC4 z 12-calowym ekranem dotykowym i cyfrowym zestawem wskaźników 12,8 cala. Bezprzewodowe Apple CarPlay i Android Auto są standardem. W wersji Premium zestaw nagłośnienia B&O z 10 głośnikami i subwooferem zapewnia wyjątkowe doświadczenia akustyczne.

Praktyczne rozwiązania, takie jak przeniesienie dźwigni zmiany biegów na kolumnę kierownicą czy Ford Gigabox – dodatkowa przestrzeń bagażowa pod podłogą – jeszcze bardziej podnoszą codzienną funkcjonalność auta.

Bezpieczeństwo i technologie wspomagające

Ford Puma Gen-E oferuje bogaty zestaw systemów wsparcia kierowcy: Pre-Collision Assist, Lane Keeping Aid, Traffic Sign Recognition, Driver Alert czy Wrong Way Alert. W wersji Premium dostępne są dodatkowo systemy Blind Spot Information, Adaptive Cruise Control z funkcją Stop & Go oraz kamera 360°.

Czas ładowania i realne koszty eksploatacji

Nową Pumę można ładować z mocą do 100 kW, co pozwala uzupełnić energię od 10% do 80% w około 23 minuty. Standardowo do auta dołączana jest ładowarka Wallbox o wartości 4500 zł, co dodatkowo obniża koszty instalacji domowego punktu ładowania.

Koszt przejechania 100 km przy domowym ładowaniu wynosi zaledwie około 9,1 zł, co czyni Pumę Gen-E jednym z najtańszych w eksploatacji aut elektrycznych na rynku.

Cena Forda Puma Gen-E 2025

Ceny Nowego Forda Puma Gen-E zaczynają się od 146 900 zł (wersja Puma) i 164 900 zł (wersja Premium). Przy udziale w programie dopłat „NaszEauto 2” możliwe jest uzyskanie do 40 000 zł wsparcia, co obniża cenę bazową do około 106 900 zł.

Podsumowanie – czy warto kupić Forda Puma Gen-E?

Nowy Ford Puma Gen-E udowadnia, że auto elektryczne nie musi być kompromisem między oszczędnością a przyjemnością z jazdy. Świetne osiągi, rekordowo niskie zużycie energii, doskonała funkcjonalność w mieście i nowoczesne technologie czynią z Pumy Gen-E jeden z najlepszych wyborów w kategorii miejskich crossoverów elektrycznych.

Fot. Biuro Prasowe Ford Polska