Nowy Nissan Micra 2025 – recenzja szóstej generacji  klasyka

Nowy Nissan Micra 2025 – recenzja szóstej generacji klasyka

7 czerwca, 2025 0 przez Maks Michalczak

Powrót Nissana Micra w wersji na 2025 rok zapowiada małą rewolucję w segmencie miejskich samochodów elektrycznych. Szósta generacja to już nie tylko lifting czy zmiana detali — to zupełnie nowa konstrukcja, która w dodatku całkowicie zrywa z silnikami spalinowymi. Czy elektryczna Micra 2025 ma szansę powtórzyć sukces poprzednich generacji? Sprawdzamy.

Design: SUV-owa inspiracja w kompaktowym wydaniu

Nowy Nissan Micra wygląda nowocześnie, ale nie każdemu przypadnie do gustu. Design to mieszanka klasycznego hatchbacka i SUV-a — z masywnymi nadkolami, 18-calowymi kołami oraz optycznie obniżonym przodem. Trudno odmówić mu charakteru, choć minimalistyczne powierzchnie i detale w rodzaju „śladu łyżki do lodów” na boku nadwozia mogą wywoływać mieszane uczucia.

Dzięki licznym opcjom kolorystycznym (w tym wersjom dwukolorowym) Micra 2025 pozwala się wyróżnić na ulicy — pytanie tylko, czy kompakt miejski potrzebuje aż tak wyrazistego stylu? Nie każdemu może przypaść do gustu SUV-owa masywność w aucie, które historycznie kojarzyło się z lekkością i kompaktowością.

Wnętrze: elegancja, ale funkcjonalność na drugim planie

W środku Micra robi świetne pierwsze wrażenie. Duży, podwójny ekran 10,1 cala (jeden za kierownicą, drugi centralny) oraz szeroka możliwość personalizacji tapicerki i oświetlenia (48 kolorów ambientu) to plusy. Materiały wykończeniowe są przyjemne w dotyku, a smaczki, takie jak tłoczona góra Fudżi w schowku, mogą cieszyć estetów.

Jednak ergonomia nie każdemu przypadnie do gustu. Centralny ekran rozciągający się niemal na całą szerokość deski rozdzielczej wygląda nowocześnie, ale łatwo odciąga uwagę od drogi. Do tego — mimo poprawionego rozstawu osi — w drugim rzędzie miejsca jest tylko przeciętnie. Bagażnik ma 326 litrów, co jest wynikiem dobrym na tle konkurencji, ale daleko mu do rekordzistów w segmencie B.

Napęd: zasięg i ładowanie na plus, osiągi poprawne

Nowa Micra będzie dostępna z dwoma wersjami akumulatorów:

PojemnośćMocMoment obrotowyZasięg WLTP
40 kWh90 kW225 Nm310 km
52 kWh110 kW245 Nm408 km

Zasięg 408 km dla większej baterii 52 kWh to bardzo przyzwoity wynik jak na elektryczny samochód miejski. Ładowanie prądem stałym 100 kW (lub 80 kW w mniejszej wersji) umożliwia uzupełnienie od 15% do 80% w około 30 minut. Na plus zasługuje również standardowa pompa ciepła — coś, czego w tańszych autach elektrycznych często brakuje.

Co do dynamiki: Micra oferuje poprawne, ale nie porywające osiągi. 110 kW (ok. 150 KM) w wersji 52 kWh i masa 1524 kg zapewniają raczej przyzwoite przyspieszenie, wystarczające do miasta i na trasę. Nowością w Micrze jest tryb e-Pedal, czyli jazda z użyciem jednego pedału — rozwiązanie znane już z innych modeli Nissana.

Prowadzenie: nisko zawieszona, stabilna, ale czy komfortowa?

Nowa platforma AmpR oraz nisko położony środek ciężkości robią swoje — Micra 2025 prowadzi się stabilnie i pewnie, także przy wyższych prędkościach. Zawieszenie wielowahaczowe z tyłu to ewenement w tej klasie i naprawdę robi różnicę w komforcie jazdy.

Jednak sztywność konstrukcji i rozmiar 18-calowych kół mogą nieco odbić się na komforcie tłumienia nierówności. Miejskie krawężniki czy poprzeczne nierówności będą mocniej odczuwalne niż w bardziej „miękkiej” konkurencji.

Technologia i systemy bezpieczeństwa: komplet, ale Google na siłę

Nowa Micra została wyposażona w pełen pakiet systemów bezpieczeństwa, od ProPILOT Assist po zaawansowane systemy ostrzegania o ruchu poprzecznym i martwym polu. Jest także pełna integracja z Google: Mapy, Asystent Google i dostęp do aplikacji Google Play.

Dla jednych to plus — ekosystem Google zapewnia wygodę. Dla innych — uzależnienie się od jednej platformy może być wadą. W standardzie dostępne są jednak również Apple CarPlay i Android Auto, więc użytkownik ma wybór.

Cena i dostępność: nowa Micra nie będzie tania

Sprzedaż rozpocznie się pod koniec 2025 roku, ale Nissan jeszcze nie podał oficjalnych cen. Można jednak przypuszczać, że w pełni elektryczna konstrukcja, wysoka jakość wykończenia i nowoczesne technologie ustawią cenę bazową znacznie powyżej 100 000 zł. W tej kategorii elektrycznych aut miejskich konkurencja już jest spora: Renault 5 E-Tech, Peugeot e-208, a za chwilę także nowy VW ID.2.

Podsumowanie – dla kogo nowa Micra 2025?

Nowy Nissan Micra 2025 to odważny krok w kierunku elektrycznej przyszłości. Samochód prezentuje się nowocześnie, oferuje solidny zasięg i szybkie ładowanie, ale też nie jest pozbawiony wad: ograniczona przestrzeń z tyłu, twarde zawieszenie w mieście i potencjalnie wysoka cena mogą odstraszyć niektórych klientów.

Dla kogo więc Micra? Dla tych, którzy chcą stylowego, elektrycznego samochodu miejskiego, ale z aspiracjami do czegoś więcej niż tylko jazdy od punktu A do punktu B.

ModelNissan Micra 2025Renault 5 E-Tech 2025Peugeot e-208
NapędElektrycznyElektrycznyElektryczny
Moc maksymalna90/110 kW (122/150 KM)110 kW (150 KM)115 kW (156 KM)
Zasięg WLTP310–408 kmdo 400 kmdo 400 km
Bateria40 lub 52 kWh52 kWh51 kWh
Ładowanie DC80/100 kW100 kW100 kW
Czas ładowania 10-80%~30 min~30 min~30 min
Waga1400–1524 kg~1450 kg~1450 kg
Bagażnik326 l (do 1106 l)326 l309 l
Cena (prognoza)od ~120 000 złod ~110 000 złod ~139 900 zł (PL)
Systemy pokładoweGoogle, Android Auto, Apple CarPlayOpenR Link z Googlei-Cockpit, Android Auto, Apple CarPlay
Zawieszenie tylneWielowahaczoweBelka skrętnaBelka skrętna
WyróżnikStylizacja SUV, wielowahacz z tyłuRetro-design i cenaDojrzałość i dynamika
  • Nissan Micra 2025 stawia na wyższą jakość prowadzenia (zawieszenie wielowahaczowe) i nowoczesny ekosystem Google, ale będzie droższy niż Renault 5 E-Tech i mniej dynamiczny niż Peugeot e-208.
  • Renault 5 E-Tech przyciąga świetnym retro-stylem i dobrą ceną — będzie idealny dla tych, którzy szukają miejskiego elektryka poniżej 120 tys. zł.
  • Peugeot e-208 to najbardziej dopracowany w detalach — dojrzały projekt z mocnym silnikiem, ale i najwyższą ceną wyjściową w tej trójce.

Wniosek: Jeśli cenisz komfort jazdy i design, Micra będzie ciekawym wyborem. Jeśli szukasz stylu i oszczędności, wybierz Renault 5. Jeśli chcesz pełnej dynamiki, Peugeot e-208 wciąż pozostaje mocnym zawodnikiem.

Fot. nissannews.com