
Nowy Nissan Micra 2025 – recenzja szóstej generacji klasyka
7 czerwca, 2025Powrót Nissana Micra w wersji na 2025 rok zapowiada małą rewolucję w segmencie miejskich samochodów elektrycznych. Szósta generacja to już nie tylko lifting czy zmiana detali — to zupełnie nowa konstrukcja, która w dodatku całkowicie zrywa z silnikami spalinowymi. Czy elektryczna Micra 2025 ma szansę powtórzyć sukces poprzednich generacji? Sprawdzamy.
Design: SUV-owa inspiracja w kompaktowym wydaniu
Nowy Nissan Micra wygląda nowocześnie, ale nie każdemu przypadnie do gustu. Design to mieszanka klasycznego hatchbacka i SUV-a — z masywnymi nadkolami, 18-calowymi kołami oraz optycznie obniżonym przodem. Trudno odmówić mu charakteru, choć minimalistyczne powierzchnie i detale w rodzaju „śladu łyżki do lodów” na boku nadwozia mogą wywoływać mieszane uczucia.
Dzięki licznym opcjom kolorystycznym (w tym wersjom dwukolorowym) Micra 2025 pozwala się wyróżnić na ulicy — pytanie tylko, czy kompakt miejski potrzebuje aż tak wyrazistego stylu? Nie każdemu może przypaść do gustu SUV-owa masywność w aucie, które historycznie kojarzyło się z lekkością i kompaktowością.

Wnętrze: elegancja, ale funkcjonalność na drugim planie
W środku Micra robi świetne pierwsze wrażenie. Duży, podwójny ekran 10,1 cala (jeden za kierownicą, drugi centralny) oraz szeroka możliwość personalizacji tapicerki i oświetlenia (48 kolorów ambientu) to plusy. Materiały wykończeniowe są przyjemne w dotyku, a smaczki, takie jak tłoczona góra Fudżi w schowku, mogą cieszyć estetów.
Jednak ergonomia nie każdemu przypadnie do gustu. Centralny ekran rozciągający się niemal na całą szerokość deski rozdzielczej wygląda nowocześnie, ale łatwo odciąga uwagę od drogi. Do tego — mimo poprawionego rozstawu osi — w drugim rzędzie miejsca jest tylko przeciętnie. Bagażnik ma 326 litrów, co jest wynikiem dobrym na tle konkurencji, ale daleko mu do rekordzistów w segmencie B.

Napęd: zasięg i ładowanie na plus, osiągi poprawne
Nowa Micra będzie dostępna z dwoma wersjami akumulatorów:
Pojemność | Moc | Moment obrotowy | Zasięg WLTP |
---|---|---|---|
40 kWh | 90 kW | 225 Nm | 310 km |
52 kWh | 110 kW | 245 Nm | 408 km |
Zasięg 408 km dla większej baterii 52 kWh to bardzo przyzwoity wynik jak na elektryczny samochód miejski. Ładowanie prądem stałym 100 kW (lub 80 kW w mniejszej wersji) umożliwia uzupełnienie od 15% do 80% w około 30 minut. Na plus zasługuje również standardowa pompa ciepła — coś, czego w tańszych autach elektrycznych często brakuje.
Co do dynamiki: Micra oferuje poprawne, ale nie porywające osiągi. 110 kW (ok. 150 KM) w wersji 52 kWh i masa 1524 kg zapewniają raczej przyzwoite przyspieszenie, wystarczające do miasta i na trasę. Nowością w Micrze jest tryb e-Pedal, czyli jazda z użyciem jednego pedału — rozwiązanie znane już z innych modeli Nissana.

Prowadzenie: nisko zawieszona, stabilna, ale czy komfortowa?
Nowa platforma AmpR oraz nisko położony środek ciężkości robią swoje — Micra 2025 prowadzi się stabilnie i pewnie, także przy wyższych prędkościach. Zawieszenie wielowahaczowe z tyłu to ewenement w tej klasie i naprawdę robi różnicę w komforcie jazdy.
Jednak sztywność konstrukcji i rozmiar 18-calowych kół mogą nieco odbić się na komforcie tłumienia nierówności. Miejskie krawężniki czy poprzeczne nierówności będą mocniej odczuwalne niż w bardziej „miękkiej” konkurencji.

Technologia i systemy bezpieczeństwa: komplet, ale Google na siłę
Nowa Micra została wyposażona w pełen pakiet systemów bezpieczeństwa, od ProPILOT Assist po zaawansowane systemy ostrzegania o ruchu poprzecznym i martwym polu. Jest także pełna integracja z Google: Mapy, Asystent Google i dostęp do aplikacji Google Play.
Dla jednych to plus — ekosystem Google zapewnia wygodę. Dla innych — uzależnienie się od jednej platformy może być wadą. W standardzie dostępne są jednak również Apple CarPlay i Android Auto, więc użytkownik ma wybór.

Cena i dostępność: nowa Micra nie będzie tania
Sprzedaż rozpocznie się pod koniec 2025 roku, ale Nissan jeszcze nie podał oficjalnych cen. Można jednak przypuszczać, że w pełni elektryczna konstrukcja, wysoka jakość wykończenia i nowoczesne technologie ustawią cenę bazową znacznie powyżej 100 000 zł. W tej kategorii elektrycznych aut miejskich konkurencja już jest spora: Renault 5 E-Tech, Peugeot e-208, a za chwilę także nowy VW ID.2.

Podsumowanie – dla kogo nowa Micra 2025?
Nowy Nissan Micra 2025 to odważny krok w kierunku elektrycznej przyszłości. Samochód prezentuje się nowocześnie, oferuje solidny zasięg i szybkie ładowanie, ale też nie jest pozbawiony wad: ograniczona przestrzeń z tyłu, twarde zawieszenie w mieście i potencjalnie wysoka cena mogą odstraszyć niektórych klientów.
Dla kogo więc Micra? Dla tych, którzy chcą stylowego, elektrycznego samochodu miejskiego, ale z aspiracjami do czegoś więcej niż tylko jazdy od punktu A do punktu B.
Model | Nissan Micra 2025 | Renault 5 E-Tech 2025 | Peugeot e-208 |
---|---|---|---|
Napęd | Elektryczny | Elektryczny | Elektryczny |
Moc maksymalna | 90/110 kW (122/150 KM) | 110 kW (150 KM) | 115 kW (156 KM) |
Zasięg WLTP | 310–408 km | do 400 km | do 400 km |
Bateria | 40 lub 52 kWh | 52 kWh | 51 kWh |
Ładowanie DC | 80/100 kW | 100 kW | 100 kW |
Czas ładowania 10-80% | ~30 min | ~30 min | ~30 min |
Waga | 1400–1524 kg | ~1450 kg | ~1450 kg |
Bagażnik | 326 l (do 1106 l) | 326 l | 309 l |
Cena (prognoza) | od ~120 000 zł | od ~110 000 zł | od ~139 900 zł (PL) |
Systemy pokładowe | Google, Android Auto, Apple CarPlay | OpenR Link z Google | i-Cockpit, Android Auto, Apple CarPlay |
Zawieszenie tylne | Wielowahaczowe | Belka skrętna | Belka skrętna |
Wyróżnik | Stylizacja SUV, wielowahacz z tyłu | Retro-design i cena | Dojrzałość i dynamika |
- Nissan Micra 2025 stawia na wyższą jakość prowadzenia (zawieszenie wielowahaczowe) i nowoczesny ekosystem Google, ale będzie droższy niż Renault 5 E-Tech i mniej dynamiczny niż Peugeot e-208.
- Renault 5 E-Tech przyciąga świetnym retro-stylem i dobrą ceną — będzie idealny dla tych, którzy szukają miejskiego elektryka poniżej 120 tys. zł.
- Peugeot e-208 to najbardziej dopracowany w detalach — dojrzały projekt z mocnym silnikiem, ale i najwyższą ceną wyjściową w tej trójce.
Wniosek: Jeśli cenisz komfort jazdy i design, Micra będzie ciekawym wyborem. Jeśli szukasz stylu i oszczędności, wybierz Renault 5. Jeśli chcesz pełnej dynamiki, Peugeot e-208 wciąż pozostaje mocnym zawodnikiem.
Fot. nissannews.com