
Hatchback od Renault, który mocno namiesza na rynku?
23 lutego, 2022Przed nami kolejna nowość – Renault Megane E-Tech. To całkowicie nowy model francuskiego producenta oraz piąta generacja tego popularnego hatchbacka. To auto, które łączy ze sobą komfort i sport, dzięki zestrojeniu zawieszenia przez inżynierów z działu Renault Sport.
Megane w rytmie Techno
Nowe Renault to kompakt segmentu C o wyjątkowym designie. Przód Megane nawiązuje do typowego SUV-a, natomiast korpus kompaktowego hatchbacka nadaje mu wyjątkowy wygląd. To wszystko uzupełnione zostaje przez światła full LED z przodu, połyskujący pas 3D z tyłu, 20’’ obręcze kół, chromowane elementy z efektem złocenia oraz czarny rozgwieżdżony dach. Wszystko to opakowane w wersji wyposażenia Techno, średniej wersji z trzech dostępnych, która została wyceniona od 167 390 zł wzwyż.

To również przestrzeń, która pozwala z Renault zrobić wygodnego i wręcz rodzinnego hatchbacka. Jak to osiągnięto? Poprzez zaprojektowanie całkowicie płaskiej podłogi. 209 mm miejsca na nogi z tyłu oraz aż 33 litry pojemności schowków środkowych i bocznych, a to dopiero początek zaskoczeń. Nie dość, że poszerzono całą konstrukcję, to dzięki zastosowaniu innowacyjnej deski rozdzielczej openR zyskujemy jeszcze więcej przestrzeni. Sam bagażnik ma pojemność 440 l.
Użytkownikom oddano także do dyspozycji ładowarkę indukcyjną, gniazda USB-C, w tym jedno z tyłu oraz 9-calowy wyświetlacz centralny oraz aż 12,3-calowy wyświetlacz zestawu wskaźników. Standardem, który zastosowano również w Renault, jest Apple CarPlay oraz Android Auto.

A co jeśli chcemy, żeby techno wybrzmiewało doskonale nie tylko z nazwy? Lepiej nie mogliśmy trafić! Inżynierowie z Francji postawili na amerykańskie rozwiązanie, czyli system Sound Design Harman Kardon, który pozwala na połączenie dźwięku przestrzennego wraz z wyborem oświetlenia wnętrza modelu E-Tech. Do dyspozycji mamy kolor naturalny, żywy, klubowy lub lounge. Jeśli zaś nie chcemy się zajmować takimi rzeczami, to możemy zaufać producentowi, wnętrze posiada bowiem standardowo oświetlenie ambientowe Living Lights, które reaguje na porę dnia. Na nasz relaks będą miały też wpływ przednie fotele z funkcją masażu, dopełniając poczucie szczęścia i relaksu kierowcy i pasażera… Fantastyczne!
130 lub 220 KM pod maską
Renault Megane E-tech dostępne jest w dwóch wersjach silnikowych, z czego obie mają przedni napęd. Pierwsza jednostka to EV40 (130 KM, 250 Nm) z akumulatorem o pojemności 40 kWh. W tym wariancie jednak prędkość maksymalna wynosi 160 km/h, a zasięg “zaledwie” do 300 km. Tym sposobem wersja ta staje się idealnym samochodem dla mieszkańca miasta lub podmiejskich miejscowości, który codziennie nie przejeżdża więcej niż 70 km. Wtedy auto można ładować co kilka dni.

Zupełnie inaczej wygląda sytuacja z silnikiem EV60, który generuje 220 KM oraz 300Nm. Auto przyspiesza do 100 km/h w 7,4 s, a choć jego prędkość maksymalna wynosi również 160 km/h, to zasięg wzrasta znacząco, bo do 450 km.
Choć właściwie te rozważania można by wyrzucić do kosza, jeśli zdecydujecie się na zakup terminalu do ładowania Wall box (o mocy 22kW). Ten pozwala na naładowanie samochodu do 80% zasięgu w zaledwie 3 godziny! Fantastyczny wynik. Naładowanie auta do pełna w domu zajmie jednak zdecydowanie więcej czasu, bo od 7 do 10 godzin.
8 lat gwarancji
Obie wersje są objęte 2-letnią gwarancją z usługą assistance dostępną 7 dni w tygodniu oraz 24 godziny na dobę. Renault dodatkowo swoim nabywcom daje aż 8-letnią gwarancję na akumulator trakcyjny. Ten czas może co prawda ulec znacznemu skróceniu, ponieważ większą moc sprawczą ma nie 8 lat, a przejechany dystans – w tym przypadku jest to 160 000 km. Pamiętajmy jednak, że średnio Polacy przejeżdżają rocznie od 8000 do 10 000 kilometrów, więc limit przyznany przez producenta wydaje się więcej niż wystarczający w odniesieniu do standardowego kierowcy.
Fot. Materiały prasowe Renault Polska